Visszatekintés-„ Az elmúlt időszak
szakmai napjai”
„
Amikor reggelente felkelsz, a szívednek csordultig kell telnie boldog izgalommal,
hiszen tudod, hogy napközben csupa jó dolog történik veled. Nevetned
kell és örvendezned. Erősnek kell lenned, és tudnod kell, hogy biztonságban
vagy. Jól kell érezned magad a bőrödben, abban a biztos tudatban, hogy felbecsülhetetlenül
értékes vagy. Természetes, hogy az élet számodra is tartogat
kihívásokat, és szükség is van rájuk, mert segítenek a fejlődésben,
ugyanakkor tudnod kell, hogyan nézz szembe a problémákkal és nehézségekkel.
Győztesnek születtél! Boldognak születtél! Csodálatos életre születtél!”
(Rhonda
Byrne)

,,Pillangó-hatás”
címmel szakmai napot szervezünk
2019. október 6-án (vasárnap ) 9.00-16.30-ig
az
érdeklődő pedagógus kollégáknak
és szülőknek Budapesten.
Kedves Pedagógus Kollégák és Kedves Szülők!
A 2003 óta működő
Pek-torna képzés (
www.pek-torna.fw.hu
) szakmai vezetője és egyik előadójaként örömmel tapasztalom, hogy sok
pedagógus érzi szívügyének azt, hogy megismerkedjen a mi képzésünkkel és
szemléletmódunkkal. Az évek során gyakran biztosítottunk lehetőséget arra,
hogy a hagyományos ún. ingyenes Nyílt
napjainkon
bepillanthassanak a kollégák a műhelymunkánkba.
Ezt a hagyományt tovább őrizzük.
Új tanfolyami csoportot szeptember 7-én indítunk (erre a
képzésre jelenleg beteltek a helyek). A novemberi indításúra még korlátozott
számban várunk érdeklődőket.
A szeptemberi tanfolyamunk ingyenes nyílt napjának pontos
időpontját még nem tudjuk, de előreláthatólag 2020. januárjában lesz. A
honlapunkon ( www.pek-torna.fw.hu ) időben tájékoztatunk majd minden kedves
érdeklődőt.
Aki ott volt a Pek-torna XXXII-es csapatának a nyílt napján, az
találkozhatott egy akkori Pek-tornással, aki egy csodálatos édesanya és
pedagógus is egyben. Ő két autista kisfiút nevel a párjával együtt. Andrea
egy rövid, de igen tanulságos, szívet-lelket melengető érzékenyítő előadása
nagy hatást gyakorolt a résztvevőkre.
Úgy gondoltam, érdemes lenne őt újra meghallgatni
azoknak is, akiknek akkor nem volt ebben a sokunk
szerint lélekemelő érzésben része.
Nos, egy ilyen szakmai továbbképző napot szervezünk 2019. október
6-án (vasárnap) Budapesten.
Ajánlott célcsoport: a 0-12 éves
gyermekekkel foglalkozó pedagógusok, érdeklődés esetén szülők.
I.
A téma rövid tartalma
Andrea gondolatival:
„Az élet legcsodálatosabb ajándéka a gyermek. Egyszerre van jelen benne két
ember múltja, jelene és jövője: remény és boldogság. Tanulni és tanítani jön
a világra. Néha könnyebb, néha nehezebb a lecke. Az autizmus talán az egyik
legnehezebbek közé tartozik. Ehhez szeretnék segítő kezet nyújtani,
elsősorban édesanyaként, másodsorban pedagógusként, hogy mindenki
meglelhesse a szeretetkulcsot, amiről tudom: képes kinyitni minden ajtót
ebben a világban”
Tervezett időkereteink:
9.00-10.00
Az autizmus (fogalma, kialakulása, tünetei, segítő ,,kezek, intézmények").
10.00-10.15 Szünet
10.15-11.15
Kommunikációs lehetőségek az autizmus világában (AAK eszközök, PECS)
11.15-11.30 Szünet
11.30-12.30
Problémák és megoldási stratégiák, ötletek az autizmussal élők
mindennapjaiban (játék, viselkedés, étkezés, szobatisztaság)
12.30-13.00
Szünet
13.00-14.00 Kérdések
és válaszok, javasolt megoldási módok
Előadó-gyakorlatvezető:
Markó Andrea
tanító, Pek-tornát végzett pedagógus.
14.00-14.15-ig szünet
Andrea velünk marad még a szünet után is
J
14.15-15.45-ig
II.Játssz velem- játsszunk
együtt!
„„Akarsz-e
élni, élni mindörökkön,
játékban élni, mely valóra vált?”
Kosztolányi Dezső
Előadó-gyakorlatvezető: Pektor
Gabriella Pek-torna képzésvezető
15.45-16.00-ig
Szünet
16.00-16.30-ig
Meglepetés
J
majd a szakmai nap zárása, az igazolások és az emléklapok kiosztása
Részvételi
díj:7000Ft
(A
részvételi díj az étkezést nem tartalmazza, a helyszínen frissítő kávét,
ásványvizet, teát ingyenesen biztosítunk).
Jelentkezés kizárólag e-mailben a jelentkezési lap kitöltésével,
visszaküldésével (pektorgabi@gmail.com
címre) a részvételi díj átutalásával történik
(Érdeklődés esetén a jelentkezési lapot e-mailben küldjük).
Jelentkezési határidő: szeptember 15-e illetve ameddig van helyünk a
programra.
A szakmai napot minimum 15 fő jelentkezése esetén szervezzük meg.
A program alatt a
Krasznár és Fiai könyvesbolt és könyvkiadó csodálatos könyveivel áll a
résztvevők rendelkezésére
https://krasznaresfiai.hu/
Minden levélre reagálunk, a jelentkezéseket visszaigazoljuk, a befizetett
összegről számlát állítunk ki.
A szakmai nap a 277/199/XII.22. számú Kormányrendelet 5.§ 3. bekezdése
alapján a pedagógus végzettséggel rendelkezőknek
7 órában beszámítható a
hétévenkénti 120 órás pedagógus továbbképzés teljesítésébe, melyről
igazolást állítunk ki.
A nem pedagógus kollégák emléklapot kapnak.
A
programot pontosan kezdjük, a képzés helyszínére legkésőbb 8.50-re kérnénk
megérkezni.
A gyakorlati részhez kényelmes, mozgásra alkalmas ruházat
és cipő ajánlott.
Szeptember végéig minden olyan kedves jelentkezőnek,
aki részvételi szándékát megerősítette azzal, hogy a jelentkezési lapot
kitöltve visszaküldi (szeptember 15-ig) és a részvételi díjat befizeti,
annak egy újabb levél olvasásával kell megbirkóznia
J
melyben néhány közlekedési és más jellegű hasznos információt szolgáltatok.
Kérem, a jelentkezési lapot nagyon figyelmesen töltsék ki! Addig is
vigyázzon mindenki az egészségére!
Szeretettel:
Pektor Gabriella képzésvezető (06 20 464 29 14)
pektorgabi@gmail.com
Budapest, 2019.nyara
Kedves
Kollégák!
Nem mindenkinek van lehetősége, ideje vagy éppen kedve
elvégezni a 120 órás Pek-torna akkreditált tanfolyamot.
Éppen azért
előzetes időpont egyeztetéssel egész évben, így
a nyár folyamán is vállalok egynapos szakmai továbbképzéseket óvodai és
iskolai kollektívák ( általános iskola alsó tagozata) felkérésére bárhol az
országban. A program időkerete és tartalma a helyi igények szerint
változtathatóak.
Három
olyan témakörben állítottam össze az egynapos szakmai továbbképzésekre szánt
anyagot,melyek az elmúlt évek tapasztalatai alapján a legsikeresebbeknek
bizonyultak.
A
megjelölt
szakmai napokon való részvételről a 277/1997/XII.22. számú
Kormányrendelet 5.§ 3. bekezdése alapján
az ott eltöltött idő függvényében igazolást állíthatok ki, mely
beszámítható a pedagógusok továbbképzésre fordított idejébe.
Témakörök
I.
Örömteli
gyermekévek
Fejlesztés a Pek-torna mozgásfejlesztő módszerrel
Ajánlott időtartam:
1 óra elmélet és 5 óra gyakorlati óra a
résztvevők aktív közreműködésével
Az elméleti és gyakorlati órák aránya, hossza a helyi
igények szerint változtathatóak.

"Minden szülő arra vágyik, hogy gyermekéből boldog,
sikeres felnőtt váljék. Van ennek valami titka? A mozgás, a játék a
kisgyermek lételeme, a szinte szüntelen tevékenység kihat fejlődésük minden
területére, a mozgáson keresztül fedezik fel és ismerik meg a világot. Ezt a
felfedező tevékenységet fontos, hogy minden életkori szakaszban biztosítsuk
a gyermeknek akár az otthon melegében, akár a bölcsőde és az óvoda
közegében, s annak sincsen akadálya, hogy az örömteli gyermekévek az
iskoláskorban is folytatódjanak. A könyv az élményteli, játékos mozgáshoz, a
mozgással való fejlesztéshez kíván segítséget nyújtani az óvodapedagógusok,
tanítók mellett a szülőknek is."
Program
- Mi is az a Pek-torna?
kb.1 órás képes-filmvetítéssel egybekötött prezentáció
a gyermekkori mozgásfejlesztésről
- Kinek a felelőssége a gyermekek mozgásfejlődésének az
elősegítése?
- Ki , mikor és mit tehet a gyermekekért?
- Gyakorlati rész (a gyakorlati részhez megfelelő
sportruházat szükséges).
A
programhoz minden eszközt biztosítok.
A témához kapcsolódó
szakanyag:
2011. augusztusában megjelent a Mozaik kiadó
gondozásában Pektor Gabriella Örömteli gyermekévek Mozgásfejlesztő
játékok gyűjteménye című könyve
A könyv száznál is több olyan fejlesztő feladatot és
játékot tartalmaz, amelyek nem igényelnek túl sok helyet, eszközt és időt.
Reményeink
szerint hasznos segítséget nyújt ahhoz, hogy gyermekeink testileg és
lelkileg felkészülten kerüljenek be az iskolába.
Bízunk abban, hogy minden tanító talál benne olyan
érdekes feladatot, mozgásos fejlesztő játékot, melyet eredményesen tud
beépíteni mindennapos
munkájába az órák alatt, az órák
közti
szünetekbe és a délutáni szabadidős
foglalkozásokba.

II.
Labdára fel!

Ajánlott időtartam:
6-8 óra
A labdagyakorlatoknak kiemelkedő szerepe van a gyermek
életében. Legyen az kicsi, puha, kemény, vagy nagyobb, szúrós vagy lágy
…Teljesen mindegy, hogy milyen , csak guruljon és tudjuk azt, hogy melyikkel
mit
érdemes játszani.
Ritmusérzék , tér- és helyzetérzékelés, egyensúlyérzék fejlesztése,
alkalmazkodó képesség és mint egy játékszer a társas kapcsolatok egyik
segédeszköze lehet.
Program: képes-filmvetítéssel egybekötött prezentáció a
labdagyakorlatok fejlesztő hatásáról
Időtartam: Prezentáció kb. 45 perc
Pektor Gabriella: Játékok nagylabdával című oktató film
megtekintése 50 perc
Gyakorlati rész: Az elméletre épülő labdagyakorlatok,
labdajátékok a résztvevők közreműködésével (a gyakorlati részhez megfelelő
sportruházat szükséges).
A programhoz minden eszközt biztosítok.
A
témához kapcsolódó szakanyag:
Pektor Gabriella Labdára fel és Pektor Gabriella (
Nagy)Labdás könyve a Flaccus kiadó gondozásában (Budapest, Flaccus kiadó
2004).
DVD és WHS kazetták: Pektor Gabriella Játékok
nagylabdával és Labdával az egészségért címmel
Az elméleti és gyakorlati órák aránya, hossza a helyi
igények szerint változtathatóak.
III.
Labdával az egészségért
Avagy hogyan tartsuk gyermekeinket és magunkat jó
kondícióban nagylabdával?
Ajánlott időtartam: 6-8 óra

A felfújható, felnőtt ember súlyát is elbíró labdákat
több évtizede eredményesen használják a mozgásszervi, ezen belül is a
gerincpanaszok megelőzésében, kezelésében.
Az óriáslabdák rövid történelme
A labdák történelmében mindenképpen meg kell említenünk
Carel Bobath neurológus és felesége Bertha Bobath gyógytornász nevét.
Kettejük közös életműve a fizioterapeuta empirikus és az ideggyógyász
elméleti munkájának egymásra hatásából kialakult Bobath –módszer. Ők
eredményesen használták az idegrendszeri károsodással született gyermekek
fejlesztésében és gondozásában terápiás segédeszközként.
Jómagam a 90-es években ismerkedtem meg az akkor még
Hajnal Imre Egészségtudományi Egyetem Főiskolai Karának Fizioterápiás
Tanszékén ezekkel a labdákkal. Hazánkban akkoriban még csak elég kevés
helyen használták és többnyire csak a fülecskével ellátott változata volt
ismert. Bevallom, engem azonnal rabul ejtett, teljesen elvarázsolt és azóta
is egyre több kellemes élményem fűződik hozzá.
Az évek során ezeket az élményeket, tapasztalatokat
igyekeztem megosztani a különböző korosztállyal foglalkozó pedagógus
kollégákkal, edzőkkel, szülőkkel.
Úgy érzem, munkámmal ezáltal kicsit
hozzájárultam ahhoz, hogy egyre több óvoda és iskola csoportszobája,
tornaterme bővült ezzel a sokrétű eszközzel, s méltán került be a
gyógytestnevelés eszköztárába is.
A fenti programokon kívül ebben
a menüpontban is szeretnénk jelezni, hogy
a Pek-torna oktatói ( Romhányi Réka, Ramocsa Gábor és Pektor Gabriella)
együtt is és külön-külön is vállalnak szakmai továbbképzéseket az országban.
Mágocsi óvoda Gyulán
2009. február 26-án csodálatos élményben volt részem Gyulán. 2005 őszén a Mágocsi óvoda nevelőtestülete úgy döntött, hogy megismeri, elsajátítja a Pek-torna módszerét. A kihelyezett tanfolyam óta eltelt néhány év. Azóta nem is jártam ebben a kedves, vendégmarasztaló városban. A kollégák ezen a csütörtöki délelőttön nyílt napot tartottak a szülőknek. Velem együtt lehetőségük volt bepillantani abba az igen komoly mozgásfejlesztő munkába, ami az óvoda profiljává vált.
Ezúton szeretnék nekik szívből gratulálni: Jó érzés volt viszontlátni őket és gyönyörködni a munkájukban.. Az óvodai csoportszobák, a folyosó és a remek játszóudvar is azt bizonyítja, hogy itt olyan pedagógusok foglakoznak a gyermekekkel, akiknek szívügye a mozgás. Fontos, hogy a gyermekek olyan környezetben töltsék el napjuk jelentős részét, ahol a test és a szellem egyaránt fejlődhet. A kollégák leleményessége nem ismer határokat.
Hajrá lányok és Lali csak így tovább! Nagyon büszke vagyok Rátok. Szívből kívánok Nektek nagyon jó egészséget és további alkotókedvet.
Szeretettel ajánlom Szöginé Nádasy Márta honlapját : http://webovoda.blogspot.com "
|